نحوه اجرای رنگ اپوکسی

نحوه اجرای رنگ اپوکسی

 در مقاله قبلی در وبلاگ، ما قبلاً در مورد انواع رنگ اپوکسی در صنعت : ویژگی ها، مزایا و موارد استفاده صحبت کرده ایم. در صورتی که علاقه مند به خواندن مجدد آن هستید، لینک را در اینجا برای شما قرار داه ایم.

هنگامی که زمان انتخاب راحت ترین رنگ برای اعمال روی سطحی می رسد که نیاز به پرداخت بسیار سخت و مقاوم دارد، احتمالاً یکی از مقاوم ترین رنگ هایی که به ذهن می رسد رنگ اپوکسی است. اما آیا واقعا می دانید رنگ اپوکسی چگونه استفاده می شود؟

در ادامه قصد داریم شما را با نحوه اجرای رنگ های اپوکسی بر روی سطوح مختلف آشنا کنیم. همه چیز درباره یکی از قوی ترین رنگ هایی که امروزه می توانید پیدا کنید. پس تا انتها همراه ما باشید.

نحوه اعمال و اجرای رنگ اپوکسی

یکی از رایج ترین روش های اعمال رنگ های اپوکسی با قلم مو و غلتک است که همه اینها به اندازه سطح بستگی دارد. اینها مناسب ترین ابزار برای رنگ آمیزی کف و دیوار در داخل و خارج از منزل هستند. قوام و چسبندگی این رنگ باعث می شود که فقط با چند لایه کاربرد خوب و پوشش خوبی داشته باشد. شما فقط به کمی تجربه نیاز دارید، زیرا کار می تواند پیچیده تر از یک رنگ ساده مبتنی بر آب باشد.

رنگ آمیزی اپوکسی با استفاده از تفنگ بادی پنوماتیک (اصل کار این ابزار بسیار ساده است: رنگ یا لاکی که اعمال می شود توسط هوای فشرده از یک کمپرسور در تفنگ اسپری یا اتمیزه می شود. به این ترتیب اسپری رنگ به دست می آید که از مزایای پرداخت عالی و اجرای سریع برخوردار می باشد ) امکان پذیر است، اما در این مورد باید چندین فاکتور از جمله ویسکوزیته، دمای مواد و فشار هوا و یا استفاده از سمپاش های بدون هوا در نظر گرفته شود. برای همه اینها، این روش رنگ آمیزی برای حرفه ای ها در تجارت توصیه می شود.

شاید برای شما جالب باشد که در مورد رزین سنگ و رزین طلاسازی نیز اطلاعاتی کسب کنید.

نحوه اعمال و اجرای رنگ اپوکسی

برای رنگ آمیزی داخلی و خارجی

در داخل خانه، چه چیزی را می توان با اپوکسی رنگ کرد؟ خوب … محیط های داخلی خاص مناطق مرطوب و حساس به لکه هستند. یعنی در آنهایی که دیگر انواع رنگ بی فایده خواهد بود. اینها حمام، آشپزخانه و اتاق های خشکشویی هستند. در حقیقت، هر سطحی را می توان رنگ آمیزی کرد، به خصوص سطوحی که بیشترین اصطکاک و سوء استفاده را دارند مانند ورودی، راهروها یا گاراژ. در مشاغل با ترافیک بالا، مکان های آماده سازی غذا، رستوران ها، فضاهای بهداشتی و سالن های ورزشی گزینه خوبی است.

در خارج از منزل، بیشترین کاربرد آن ممکن است در زمین های ورزشی باشد، جایی که از رنگ های اپوکسی رنگی با روکش مات استفاده می کنند، جایی که باید در برابر اصطکاک، عدم لغزش و مقاوم در برابر رطوبت و آفتاب مقاوم باشد. همچنین در هنگام رنگ آمیزی استخرها به دلیل دوام بیشتر به دلیل دمای آب ، گزینه ای رایج است.

اپوکسی روی مواد مختلف

اپوکسی ها محصولات خوبی برای پردازش مواد مختلف، حتی سخت ترین آنها هستند، جایی که سایر رنگ ها چسبندگی کافی ندارند.

در کاشی و سرامیک رایج ترین مورد است. چسبندگی خوب آن حتی روی سطوح لعابی و سرامیکی آن را به گزینه ای مناسب برای تغییر رنگ سرویس بهداشتی یا بازسازی آشپزخانه بدون هیچ گونه کاری تبدیل می کند.

در مورد فلزات: استفاده از اپوکسی بر روی فلز برای محافظت از آن در هنگام قرار گرفتن در معرض عوامل رطوبت بالا، غوطه ور شدن، دمای متغیر، ترافیک یا اصطکاک معمول است. مواد ارزان‌تر و سازگارتر برای انواع فلزات وجود دارد.

روی چوب: باید سطح را به خوبی آماده کرد و از رنگ اپوکسی مناسب برای چوب استفاده کرد. اگرچه رنگ های خاصی برای چوب وجود دارد که به همان اندازه رنگ اپوکسی و با هزینه کمتر به هدف خود عمل می کند.

روی بتن: شاید مناسب ‌ترین ماده برای استفاده، حداقل در خانه، برای پوشش کف‌هایی باشد که به‌درستی در برابر رطوبت عمل کرده و تراز شده‌اند.

رنگ های اپوکسی و رنگ بندی

با توجه به پرداخت، به همان ترتیب به هدف و تأثیراتی که می خواهید در محیط به دست آورید بستگی دارد. براق های پایان کلاسیک براق، ساتن و مات هستند.

مانند اکثر رنگ ها، آنها در نمودار رنگی متنوع موجود هستند. این به سازنده نیز بستگی دارد و ممکن است در برخی از آنها تنوع بیشتری نسبت به سایرین پیدا کنید. رنگ شفاف یا لاک اپوکسی یکی دیگر از گزینه های ویژه برای زمانی است که می خواهید از سطحی محافظت کنید اما رنگ یا بافت اصلی آن را نپوشانید.

نحوه اجرای رنگ اپوکسی

تفاوت بین رنگ اپوکسی و پوشش رزین اپوکسی

در نهایت، می خواهم چیزی را که اخیراً گیج کننده بوده است، روشن کنم. قبلاً در مناسبت دیگری دیده بودیم که محصولی به پوشش رزین اپوکسی یو وی وجود دارد که نام آن بسته به کشوری که در آن فروخته می شود متفاوت است. این ماده ای است که از همان رزین رنگ اپوکسی تشکیل شده است، اما فقط به عنوان پوشش کف یا سطوح مختلف عمل می کند و نه برای رنگ آمیزی سطوح دیگر. نیاز به پایه تراز، کاربرد خاص دارد و معمولاً ضخامتی بین 3 تا 5 میلی متر دارد که ویژگی های آن را می دهد.

از طرف دیگر، رنگ از نیم میلی متر ضخامت بیشتر نمی کند، با پرداخت مشابه، راحت تر اعمال می شود. اما اثر تراز و درخشندگی مشابه قبلی را ایجاد نمی کند.

به طور کلی، تفاوت بین رزین اپوکسی و رنگ اپوکسی در ضخامت آنها نهفته است. از یک طرف، رزین اپوکسی اجازه می دهد تا ضخامت های تا 5 میلی متر و ضخامت های رنگ اپوکسی تا 1 میلی متر را بدون از دست دادن خواص، فراهم می کند.

به طور معمول رزین اپوکسی شفاف است و به کاربردهای خاصی مانند پوشش کف در صنعت محدود می شود. با این حال، رنگ اپوکسی تطبیق پذیرتر است و لایه نازک تری ایجاد می کند که به آن اجازه می دهد روی بسیاری از تکیه گاه ها (چوب، بتن، فلزات و غیره) اعمال شود.

در رنگ های اپوکسی نیز می توانیم تنوع را پیدا کنیم

از ترکیباتی که در رنگ ‌های معمولی وجود دارد، در رنگ های اپوکسی نیز وجود دارد، به همین دلیل ذکر می‌شود که استفاده از آن نه تنها صنعتی، بلکه خانگی نیز منطبق بر نیاز مردم برای داشتن محصولی بهتر برای تزیین منزل است. علاوه بر اینکه یک ماده مقاوم است، پیشنهادی است که می توانیم از آن برای تزیین بهتر محیط خود استفاده کنیم و به دستیابی به یک تغییر واقعی در هر اتاق بدون نیاز به سرمایه گذاری بزرگ کمک می کند.

اگر قصد دارید از رنگ اپوکسی برای رنگ آمیزی دیوارها یا کف خانه خود استفاده کنید، توصیه می کنیم ترجیحاً در حمام و آشپزخانه از آن استفاده کنید، زیرا این محصول از یک طرف سطوح غیر لغزنده ایجاد می کند و از طرف دیگر آنها را کاملاً می پوشاند. نکته دیگری که به نفع آن است این است که تمیز کردن آن هم روی زمین و هم روی دیوار بسیار آسان است، فقط با استفاده از آب و صابون آثار چربی و کثیفی را از بین می‌برند، بنابراین از مصرف محصولات شیمیایی که باعث خراب شدن سطوح می‌شوند، خودداری می‌کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *