رنگ اپوکسی گلس فلیک و مزایای آن 

رنگ اپوکسی گلس فلیک و مزایای آن

رنگ اپوکسی گلس فلیک و مزایای آن 

مجموعه ی فونیکس شیمی با تولید انواع رزین های مورد استفاده در صنعت نیاز مجموعه های مختلف صنعتی را در استفاده از این مواد حل کرده است. تامین و عرضه انواع رزین توسط این مجموعه باعث رفع نیاز داخلی در استفاده از انواع این مواد شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با مواد رزین اپوکسی دو جزئی جهت تزئینات و چوب در صنایع مختلفی می توانید به قسمت محصولات سایت مراجعه کنید.

از موادی که توسط شرکت فونیکس شیمی تولید می شود می توان به اپوکسی گلس فلیک اشاره کرد. این پوشش شیشه ای برای جلوگیری از خوردگی بر روی ماده اعمال شده و قطعات کوچک و نازکی دارد. گلس فیک ها نازک هستند و بر اساس نوع پوشش ضخامت های متفاوتی دارند. این مانع شیشه ای چند لایه از نفوذ هرگونه مایع و گاز جلوگیری می کند. گلس فلیک علاوه بر کم کردن تداخل مواد، باعث بالا بردن مقاومت آن ها نیز می شود. هر نوع شیشه مزایای خاصی دارد و مواد بر اساس این ویژگی ها انتخاب می شود. در این پوشش حفاظتی ورقه های شیشه ای روی هم قرار می گیرند. این مواد در برابر حملات شیمیایی نیز به عنوان نوعی از محافظ عمل می کند و باعث می شود شیشه در برابر انواع مواد واکنش تهاجمی نشان دهد.

ویژگی گلس فیلک

این رنگ صنعتی به دلیل کاربرد زیادی که دارد از رنگ های مهم صنعتی به حساب می آید. به دلیل لایه ی محافظی که توسط گلس فیلک ها ایجاد می شود در ساختمان های مشرف به ساحل از آن ها استفاده می شود. پل ها و ساختمان های فولادی در محیط های مرطوب نیاز زیادی به پوشش های گلس فیلک دارد. ایجاد مانع موازی چند سطحی بر روی اجسام باعث کاهش نفوذ پذیری جسم می شود. این رزین با محدود کردن نفوذ اکسیژن مقاومت را در برابر آتش بالا می برد. این پوشش با ایجاد یک لایه ی سد مانند از بخار آب و محلول های شیمیایی جلوگیری کرده و باعث کاهش خوردگی می شود. تشکیل لایه ای با مقاومت بالا باعث می شود پوشش در برابر حرارت دچار تخریب نشود.

خواص مکانیکی گلس فیک به دلیل بزرگ بودن ذرات آن است. مقاومت این ماده در برابر سایش و ضربه به خاطر خاصیت کشش و انعطاف پذیری آن است. این ماده باعث می شود سوراخ و شکسته شدن تجهیزات در مواقع جا به جایی یا تغییرات دمایی ایجاد نشود.

رنگ اپوکسی گلس فلیک

استفاده از اپوکسی گلس فیلک

رنگ دو جزئی گلس فیلک بر پایه پلی آمین است و پرک های شیشه ای دارد که باعث کم شدن نفوذپذیری آب در آن می شود. این ماده باعث ایجاد پوششی می شود که بسیار سخت و غیر انعطاف است. مقاومت این ماده در برابر آب دریا، روغن های معدنی، مواد شیمیایی و هیدروکربن های آلیفاتیک بسیار زیاد است. ایجاد یک لایه بر روی سازه ها به دلیل بالا بردن طول عمر آن ها است. گلس فیلک در پالایشگاه ها بیشترین استفاده را دارد. ایجاد لایه ی محافظ در نفت خام، مخازن آب شرب و تجهیزاتی که برای خوردگی شدید نیاز به حفاظت دارند، با استفاده از این رزین امکان پذیر است. برای خرید انواع رزین اپوکسی مانند رزین اپوکسی UV  می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

مزایای گلس فیلک

از رنگ اپوکسی گلس فیلک برای مواردی مانند حفاظت از خط های لوله و سازه های فولادی، استفاده در سوله های صنعتی، پتروشیمی و پل ها و صنایع نفت و گاز استفاده می شود. برای استفاده از این مواد باید سطح را از آلودگی های محیطی پاک کرد. برای از بین بردن خوردگی سطحی ناهمواری ها بعد از سند بلاست از این پوشش استفاده می شود. رزین اپوکسی گلس فیلک برای مقاومت در برابر اسیدها و قلیاها و شرایط شیمیایی سخت، مقاومت در برابر سایش و آب، مقاومت در برابر یون و ضربه و چسبندگی و ایجاد مقاومت در برابر عوامل فیزیکی و شیمیایی ساخته شده است.

تقویت کامپوزیت و پلیمر و حفاظت از قطعات صنعتی توسط این ماده انجام می شود. مهمترین این موارد در جدول زیر قابل مشاهده است.

کاربرد فیلد
رنگ، شیمی، کلر، داروخانه، خمیر کاغذ استفاده برای دستگاه در کارخانه شیمیایی
اسکله، سد، پل سازی سازه های بندری و دریایی
پوشش داخل لوله خنک کننده لوله های دریایی قطر بزرگ
پوشش های پایینی و دیوار جانبی پایین مخازن نفت
تصفیه آب، دودکش، کانال، پردازش گاز تجهیزات کنترل آلودگی
حمام آبکاری و اسیدی پوشش صنایع فلزی
پوشش داخلی مخزن جوشاننده و مخازن آب
آب انبار، پوشش کف صنایع غذایی
کانتر و کانتینر راه سازی حمل و نقل
مخزن و انبار ماهی شیلات
سیلوهای مزارع دامداری

رعایت نکات ایمنی رزین اپوکسی گلس فیلک

ترکیبات گلس فیلک مواد آلی ای دارد که در تماس با شعله ی آتش خطرناک می شود. برای کاهش خطر لازم است اقداماتی صورت بگیرید که در ارتباط با رنگ های پایه ی حلال و بدون حلال صورت می گیرد. در صورتی که بتوانید یک عایق میان نواحی پر ریسک و مکانی که برای اعمال رنگ در نظر می گیرید قرار دهید می توانید از خطرات احتمالی جلوگیری کنید. تنفس این مواد برای سلامتی مضر است به همین دلیل بهتر است از ماسک استفاده کنید. در زمان استفاده از گلس فیلک باید مواظب پوست خود باشید زیرا تماس مستقیم این مواد با پوست باعث ایجاد مشکلاتی می شود. استفاده از تهویه باعث جلوگیری از خطراتی می شود که سموم آزاد شده از این مواد ایجاد می کنند. استفاده از این مواد در زمان بارندگی و تند باد باعث کم شدن کیفیت کار می شود. در زمان استفاده از رنگ اپوکسی بهتر است در ظرف بسته باشد.

نتیجه گیری

برای بالا بردن مقاومت و کیفیت دستگاه ها در قطعات و صنایع مخالف استفاده از انواع رزین اپوکسی یو وی مانند رزین اپوکسی دو جزئی جهت مصارف صنایع سنگ ضروری است. این مواد با ایجاد یک لایه ی محافظت در برابر رطوبت، ضربه و خوردگی از بخش های مختلف صنعتی محافظت می کند. برای آشنایی با مواد مختلف رزین اپوکسی و کارایی آن ها می توانید به سایت فونیکس شیمی مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *