رزین uv چیست و چه کاربردی دارد

رزین UV چیست و چه کاربردی دارد ؟

وقتی صحبت از رزین اپوکسی به میان می‌‎آید منظور فقط همین یک نوع رزین نیست، بلکه شامل رزین‌ های متعددی است که در صنایع کاربرد فراوانی دارند. به دلیل خواص فراوان و خیلی خاص حجم و اندازه‌ی تولید و فروش آنها بسیار افزایش پیدا کرده است. رزین uv هم یک نوع از رزین است که نسبت به رزین‌ های دیگر از ویژگی‌ های مطلوب برخوردار می‌باشد. در این مطلب قصد داریم تا در مورد این صحبت کنیم که رزین UV چیست و چه کاربردی دارد و بیشتر با آن آشنا شویم تا آخر مطلب همراه ما باشید.

با مفتخریم که به شما محصولات بی‌نظیر مجموعه فونیکس شیمی را معرفی کنیم!

آیا به دنبال رزین اپوکسی با کیفیت عالی و عملکرد بی‌نظیر هستید؟ مجموعه فونیکس شیمی با بیش از چندین سال تجربه در زمینه تولید و فروش رزین اپوکسی یو وی، به شما بهترین راهکارها را ارائه می‌دهد. این مجموعه برای اولین بار در ایران موفق به تولید رزین UV بر پایه رزین اپوکسی و رزین اکریلیک با روش و متد جدید گردید تا نیاز صنایع مصرف کننده این نوع رزین را تامین و عرضه نماید و از وابستگی به واردات این نوع رزین بی نیاز نماید.

محصولات ما در کارخانه تولید پودر آلومینیوم از بهترین مواد اولیه تولید می‌شوند، تا اطمینان حاصل شود که شما با کیفیت بی‌نظیری سروکار دارید.

رزین اپوکسی یو وی ما مناسب برای انواع کاربردها از جمله صنایع هواپیما، خودروسازی، ساختمان، و صنایع هنری می‌باشد. ما به تولید محصولات با رعایت استانداردهای زیست‌محیطی متعهد هستیم. تیم ما از متخصصان فنی حاذق به شما در هر مرحله از پروژه‌تان کمک خواهند کرد، از انتخاب محصول تا راه‌اندازی.

اگر به دنبال بهترین رزین اپوکسی یو وی برای پروژه‌های خود هستید، مجموعه فونیکس شیمی در خدمت شماست! برای اطلاعات بیشتر و خرید با ما تماس بگیرید.

منظور از رزین uv چه نوع رزینی است ؟

رزین uv یا رزین اپوکسی uv نوعی رزین است که به وسیله اشعه‌ های uv به خوبی سخت خواهند شد. اشعه‌ هایی که موجب سخت شدن این رزین می‌گردند، جز اشعه‌ های خورشیدی بوده که ما بین طیف‌ های رنگی و اشعه ایکس می‌باشند. رزین‌ های uv را جز رزین‌ های مصنوعی میشناسند. با تمام اوصاف رزین‌ های uv در واقع نوع سخت شده رزین معمولی هستند که کاربرد بسیار زیادی را در صنایع دارند.

رزین uv چیست و چه کاربردی دارد

نحوه سفت کردن رزین به وسیله اشعه uv

روش‌ های بسیار زیادی در سخت کردن رزین‌ها وجود دارد. یکی از این روش‌ها به کارگیری و استفاده از اشعه یووی می‌باشد. رزین‌ هایی هم که به این روش سخت گردند به نام رزین اپوکسی uv شناخته می‌شوند.

سخت کردن و یا خشک کردن رزین در این روش در زیر نور ماورا بنفش انجام می‌گیرد. پس بهتر است از یک لامپ uv خیلی بزرگ و قدرتمند بهره برده شود. این لامپ باید توان خروجی حداقل 4 وات را داشته باشد تا جایی خشک شدن رزین ها را ادامه دهید که آنها در زیر نور به خوبی سخت شده باشند.

زمانی که رزین‌ها سخت می‌شوند یک حرارت خیلی زیادی را ایجاد می‌کنند. پس بهتر است حین کار دستتان نسوزد. ‌مدت زمان سخت شدن رزین متغیر است اما چیزی حدود 120 تا 130 ثانیه زمان نیاز دارد.

مزیت رزین‌ های uv

به دلیل ویژگی‌ های خاصی که در این نوع رزین اپوکسی وجود دارد، اصولاً آن را به همراه مزایای فراوانی می‌شناسند. در ادامه به شرح مزایا می‌پردازیم.

سخت شدن سریع رزین

اولین مزیتی که برای این نوع رزین می‌توان نام برد، سرعت بسیار بالای آن در سخت شدن می‌باشد. یعنی به محض اینکه آن در برابر اشعه‌های uv قرار گرفت، خیلی سریع و در عرض چند دقیقه سخت شده و یک ساختار خیلی مطلوب را پیدا خواهد کرد. به دلیل همین سرعت بالا در سخت شوندگی، از آن در صنایع بسیار زیاد استفاده می‌کنند.

برخورداری از خاصیت چسبندگی بالا

رزین اپوکسی uv دارای خاصیت چسبندگی بسیار مطلوبی است. پس در مواقع یا اموراتی که نیاز به رزین‌ های قدرتمند و با شرایط ویسکوزیته بالا است، می‌توان به خوبی از آنها بهره برد.

شفاف بودن

این نوع رزین در مقایسه با دیگر رزین‌ ها خیلی شفاف است و حتی به خوبی می‌درخشد. به دلیل همین شفاف بودن از آن در بسیاری از صنایع زینتی به خوبی به کار برده می‌شود.

رزین uv چه کاربرد هایی دارد ؟

همانطور که پیشتر هم عنوان نمودیم، این نوع رزین به دلیل ویژگی‌ هایی نظیر شفافیت، خاصیت چسبندگی بالا و خاصیت سخت شدن سریع بسیار در صنایع مورد توجه استفاده قرار می‌گیرد. از همه مهمتر ویژگی سخت شوندگی آن که موجب شده در صنایعی نظیر ساخت توربین‌ های بادی، صنعت فضا و هوا، ساخت بسیاری از قطعات الکتریکی و در آخر در امورات و عملیات ساخت زیورآلات و وسایل تزیینی مورد کاربرد باشد. به همین دلیل می‌توان ردپای رزین اپوکسی‌ها را به خصوص رزین یو وی را در هر صنعت به خوبی شاهد بود.

رزین uv چیست و چه کاربردی دارد

مقایسه رزین اپوکسی uv با رزین‌ های معمولی

سوالی که بسیاری از کاربران و مصرف‌کنندگان رزین‌ های uv برایشان پیش می‌آید، این است که چه تفاوتی بین رزین‌ های معمولی و رزین‌ های uv وجود دارد. اولین تفاوتی که بین رزین‌ های اپوکسی uv با رزین‌ های معمولی به وجود می‌آید، همان سرعت سخت شوندگی آنها است. همچنین رزین‌های uv دیگر نیازی به هاردنر و سخت کننده‌ های دیگر ندارند.

دومین تفاوت یا مقایسه‌ای که بین این رزین‌ها می‌توان انجام داد، مقدار ضخامت آنها است. به علت اینکه این رزین‌ها با تابش اشعه‌ های ماورا بنفش یا همان اشعه‌ های uv سخت می‌گردند به راحتی قطعاتی با ضخامت بالا را تولید نخواهند کرد.

سومین مقایسه هم در مدت زمان تغییر شکل رزین‌ها می‌باشد که رزین‌های uv به دلیل سخت بودن نیاز به مدت زمان خیلی بیشتری برای تغییر شکل دارند.

قیمت رزین‌ های اپوکسی uv

از نظر قیمتی این نوع رزین در مقایسه با دیگر رزین‌ های موجود، قیمت خیلی بالاتری دارند. همچنین آن را جز رزین‌های گران قیمت می‌شناسند. به دلیل همین گران بودن اصولا آنها در کارهای هنری پرفروش زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *